Vino "Romane-Conti": pregled, sastav, značajke, cijena

Anonim

Jeste li ikada popili najskuplje vino na svijetu? Ne iz drevne amfore, koju su arheolozi otkrili i prodali na aukciji, ne, sasvim moderno? Tada upoznajte: "Romane-Conti" - najskuplje vino na svijetu, koje se sada proizvodi. Što ga čini tako? Grade? Posebna tehnologija proizvodnje? Appellason? Kao što stručnjaci kažu, ovo drugo duguje vino za svoju visoku cijenu. Ali sve ostalo, zahvaljujući kojem se bobice pretvaraju u piće, u Romane-Conti također nije razočaralo. Gdje rastu poznate marke vina? A koliko je boca takvog vina? Mogu li ga kupiti u Rusiji? Je li to pristupačno za prosječnog građanina? U članku pročitajte sve najzanimljivije činjenice o čuvenom i najskupljem vinu našeg vremena.

Što je apelacija i što to znači u Burgundiji

Postoje područja pogodna za uzgoj vinove loze. A ima i onih koje je Bog sam stvorio u tu svrhu. Reći da je vino "Romane-Conti" napravljeno od vrste "Pinot Noir" - ne znači apsolutno ništa. Informacija da se fermentacija sladovine odvija u neutralnim spremnicima, a maceracija traje deset dana, također nam neće dati ništa u razumijevanju zašto je nastalo piće tako skupo. Ali ako kažemo da je žetva za vino uzeta u blizini sela Von Romane, u srcu Côte de Nuits, poznavatelji će sve razumjeti. I ovdje je potrebno razjasniti pitanje koliko je terroir važan u Burgundiji.

U provinciji Bordeaux se proizvode vina u dvorcu. Riječ "zaključavanje" u ovom kontekstu nije sasvim ispravan prijevod. Neki su dvorci sagrađeni sredinom dvadesetog stoljeća i velike su kuće najobičnijih oblika. No, za Bordeaux je posebno važan proces proizvodnje vina. Svaki proizvođač ima svoju tajnu. U Burgundiji, koja je šarenilo vinograda mjestimično s naseljima, sve je drugačije. “The Best Lands” je ono što piće čini poznatim. Vinari kupuju usjeve od različitih vlasnika vinove loze. Stoga naljepnice boca ne označavaju samo proizvođača, već i Domaine.

Što je domena vina "Romane-Conti"

Tako postaje jasno da su tzv. “Najbolje zemlje” najcjenjenije u Burgundiji. Gdje se nalaze? Ovo je regija Côte de Nuits. U blizini sela Von Romane nalazi se mali prostor. Samo jedan s malim hektarima vinograda i daje žetvu za najskuplje piće na svijetu. A sve zato što posjeduje proizvođača "Romane-Conti". Naposljetku, vinarsko iskustvo je također važno. Zato je najcjenjenije piće na etiketi na kojoj piše: "Romane-Conti Domen de la Romanet-Conti". Takva tautologija ukazuje na to da je vino proizvedeno od usjeva koji se beru na zemljištu proizvođača. Također proizvodi i druga pića, a ne nužno i od Pinot Noir. Ali vinar kupuje sirovine za njih od drugih zemljoposjednika.

Povijest domene

Prvi vinogradi pojavili su se na ovoj blagoj padini početkom 12. stoljeća. A to su samo dokumentirani podaci. Možda su vinovu lozu na ovim zemljama uzgajali stari Rimljani. No, u XII stoljeću. vinograd je pripadao plemićkoj obitelji Vergi. Stotinu godina kasnije, naime 1232. godine, vrlo pobožni predstavnik ove obitelji darovao je zemlju opatiji Saint-Vivant. Prošla su još četiri stoljeća, a Crkva je trebala novac za odlazak u Palestinu. Vinograd, koji je već bio poznat po svojim izuzetnim osobinama (piće iz njega je služio na kraljevskom dvoru), prodan je Monsignoru de Cronemburgu. Svoju je akviziciju dao ime "Romane". Na kraju krajeva, vinograd je dugo vremena pripadao rimskoj crkvi. Ili je možda plemić Kronemburg želio u svom sjećanju održati drevne useljenike iz Italije, koji su zasadili prve loze u Burgundiji. Stoljeće kasnije, uz malo slavnog vinograda, prodan je na prodaju. Za njegov posjed "ukršteni su mačevi" princ de Conti i miljenik kralja Madame Pompadour. Arbitra je napravio sam Louis. Pod nazivom vina "Romane-Conti" nije teško pogoditi u čiju je korist spor riješen. No, princ je platio cijenu parcele deset puta višom od početne cijene.

Tko je vlasnik domene

Vinograd, koji je sada postao poznat kao Romane-Conti, dugo je bio u vlasništvu kraljevske obitelji. Izbila je Velika francuska revolucija, a nacionalizirana parcela ponovno je stavljena na aukciju. Kupio ga je Gabriel-Julien Uvrar (bankar koji je posudio novac Napoleonu). Godine 1869. vinograd je prodan izvjesnom Jacquesu Duval-Blochu. Ovaj je gospodin imao dvije kćeri, među kojima je podijelio baštinu. Jedan od njih 1911., nakon braka, nazvao je Willen. I ova obitelj je još uvijek član koncerna koji proizvodi vino "Domain de la Romanet-Conti". Zbog iznimne kvalitete proizvedenih pića ovom je uzgajalištu dodijeljen najviši status kontrole podrijetla. Izvorno vino može se prepoznati po kratici na etiketi - DRC. To znači da piće proizvodi Domenne Romane-Conti. Pošteno treba napomenuti da farma posjeduje ne samo parcelu od 1, 8 hektara od koje se beru za Romanee-Conti. Posjeduje još šest vinograda, koji se s povjerenjem mogu nazvati biserima Côte de Nuits appellasona. To su La Tash, Romane St. Vivant, Rischbur, Montrachet, Eshezo i Gran Eshezo.

Zašto je ovo vino tako visoko cijenjeno

Promišljeni čitatelj može pitati što se nalazi na tim 1, 8 hektara zemlje. Kako je žetva dobivena iz ovog velikog kruga, različita od bobica sazrelih na obližnjem brdu? Dioničko društvo "Domain Romane-Conti" pridržava se tradicionalne metode proizvodnje vina. Loze, stare 55 godina, obrađuju se ručno ili uz pomoć konja. Nema traktora, nema kemijskih gnojiva. Proizvođač koristi samo kompost za gnojenje tla. U svim radovima uzimaju se u obzir lunarni ciklusi. Crop je uklonjen "na rubu", želeći dobiti bobica, najviše ispunjen sokom. To dovodi do rizika gubitka usjeva tijekom ranih kiša i hladnoće. No, vino "Romane-Conti" i dobiti tako poseban. Prinos parcele od 1, 8 hektara je izuzetno nizak. Na jednu bocu vina bobice odlaze s tri loze. To uzrokuje tako visoku cijenu pića.

cijena

Sada je vrijeme da pojasnimo koliko morate platiti za posjedovanje boce Domaine de la Romanee-Conti. Cijena od 0, 75 litara ovog pića (prema mišljenju stručnjaka, najbolji od onih proizvedenih u svijetu danas) može doseći i do 10-15 tisuća eura. A ovo je za žetvu obične godine. Za pitanja starih, kupci (koji često žele očuvati anonimnost) na globalnim aukcijama plaćaju poštenu borbu. Boca od šest litara "uspješne" berbe 1976., prodana za 42.350 dolara, pokazala se najskupljom skupinom.

Što se prodaje u ruskim vinotekama

Potencijalni kupac može biti upozoren informacijama o malom području appellasona i iznimno niskim prinosima starih trsova na njemu. Koliko Romane-Conti dobiva u godini, cijena za koju u ruskim trgovinama alkoholom dostiže i do 1 milijun 351 tisuća rubalja? Samo 3100 boca za cijeli svijet! A u domovini pića, u podrumu same domene, možete kupiti “najbolje” vino posljednjih godina (2008) po cijeni od 2, 5 tisuće dolara za 0, 75 litara. Što se prodaje u ruskim trgovinama pod markom "Romane-Conti"? To su druga vina proizvedena u velikom domenu dioničkog društva. Kao što se sjećamo, na farmi ima sedam parcela. A od žetve proizvedeni izvrsni Burgundija vina - bijela i crvena.

Obilježja vina Romanee-Conti

Romane-Conti je najskuplji na svijetu, ne samo zato što su njegove boce slične rijetkoj marki za filateliste. Njihov će sadržaj oduševiti i na sedmo nebo dovesti svakog gurmana i poznavatelja finih vina. Napitak je u cijelosti izrađen od "Pinot noir", što uzrokuje tamnu rubinsku boju. Tekstura vina je baršunasta. Okus je savršeno skladan. Osjeća se kandiranim crnim voćem i ukusnim nijansama toplih začina. Složenom bukeu dodaje se višeslojni okus. Terroir kao da ispunjava vino nijansama minerala. A miris zrelih trešanja, nijansi začina i crvenih plodova pomiješan je s ovim mirisom zemlje. Vino je iznimno dugačak, ugodan okus koji se igra na nepcu i jeziku, gasi brojne tonove bobica. Napitak je preskup za korištenje u tipičnom obroku. Ovo je vino stvoreno za meditaciju. Za njegovu tvrtku dopušta možda jednake izuzetne sireve, tartufe, predjela za igru.

Ostala domena vina

Spomenuli smo da “Romane-Conti” pod kraticom AOC proizvodi i druga pića. Vino Romanee-Conti Grand Cru iz Pinot noira najskuplje je crveno. Ali ova domena posjeduje i najvredniju bijelu sortu. Ovo vino se proizvodi od chardonnaya. Na lokalitetu Monrache, koji pripada farmi, raste vinova loza stara sedamdeset godina. Prinos ovog vinograda izuzetno je oskudan - 205 kutija godišnje. Dakle, ako nađete bocu ovog izuzetnog bijelog pića, onda ćete morati platiti prilično veliku količinu od 3-5 tisuća eura za to (ovisno o godini žetve).